Czy warto inwestować w Google Ads?

Posiadanie strony internetowej to podstawa każdego biznesu. Wykupienie domeny i zaprojektowanie funkcjonalności, nie wystarczy do skutecznego poszerzania zasięgów. Konkurencja rośnie każdego dnia, duże marki zaczynają działać w nowych lokalizacjach, media społecznościowe obcinają zasięgi. Jak sprawić, żeby szanse na sukces wzrosły? Istnieje szereg narzędzi, które mogą być pomocne w promocji firmy w internecie, a najpopularniejszym pozostaje Google Ads.

Czym jest Google Ads?

Google Ads jest popularną i skuteczną formą promocji dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie czy prowadzi mały sklep z żywnością ekologiczną, świadczy usługi prawnicze, czy zarządza międzynarodową korporacją. Jak wygląda model zapłaty za usługę? Osoba decydująca się na reklamę płaci nie za wyświetlenie, a za konkretną interakcję. Oznacza to, że koszty ponoszone są jedynie w sytuacji, gdy na wskazaną witrynę dotrze potencjalny klient. Co ważne Google Ads nie trafia do każdego potencjalnego klienta. Wyświetla się jedynie tym osobom, którzy zainteresowani są obszarem wskazanej działalności. Może odpowiadać na konkretne zapytania w wyszukiwarce lub w innym wariancie wyświetlać się przy popularnych filmach na YouTube. Dzięki temu osobom poszukujących nowego płaszcza, nie będą proponowane domki jednorodzinne.

Formaty reklam w Google Ads

Jedną z zalet reklam Google Ads jest wielość rodzajów formatów, w jakich może się wyświetlać. Reklamy tekstowe prezentowane obok wyników wyszukiwania to tylko jeden z dostępnych poziomów. Jeśli grupa docelowa, do której chcesz dotrzeć, częściej reaguje na reklamy graficzne lub wideo, także możesz skorzystać z takiej możliwości. Google Ads daje szerokie spectrum opcji – od zwiększenia ruchu w pobieraniu aplikacji, przez prezentowanie barwnej historii firmy w filmikach, aż do rosnącej liczby połączeń telefonicznych, dzięki reklamom zawierającym numer telefonu.

Google Ads – zalety i wady

Praktycznie każdy korzysta z wyszukiwarki Google, decydując się na Google Ads mamy więc nieograniczoną bazę klientów. Reklama tego typu jest stosunkowo prosta w obsłudze i daje natychmiastowe efekty. Pozycjonowanie strony internetowej to skuteczna forma przyciągania klientów, wymaga jednak sporej dozy cierpliwości. Zaprojektowanie promocji w Google Ads zapewnia rezultaty już w kilka godzin. Inną ważną zaletą jest mierzalność. Narzędzia analityczne Google prezentują liczne statystyki, dzięki którym możemy zbadać zachowanie każdego użytkownika, który został przyciągnięty chwytliwą reklamą naszej witryny. Daje to możliwość obliczenia naszego przychodu z reklamy. Google Ads to także perspektywa dobrania grupy docelowej. To my określamy wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy rodzaje urządzeń, z jakich łączą się użytkownicy internetu. Jeśli z jakiegoś powodu przestrzelimy się z naszymi oczekiwaniami (np. źle określimy grupę docelową), zawsze możemy zakończyć wyświetlanie reklamy. W ten sposób mamy pewność kontroli naszego budżetu. Warto też zwrócić uwagę na remarketing. Reklama promowana w Google bardzo często trafia do tego samego odbiorcy ponownie. To statystycznie zwiększa szansę na osiągnięcie pożądanej interakcji, a dodatkowo buduje świadomość marki.

Skuteczność kampanii reklamowej zależy głównie od nas. To my dobieramy parametry, od których zależy powodzenie całej misji. Wydatki przeznaczone na reklamę internetową trzeba przede wszystkim zestawić z możliwymi zyskami. Zawsze na pierwszym miejscu trzeba stawiać optymalizację kampanii. Nigdy nie jest tak, że uda się dokładnie zaprognozować, jakie elementy będą miały znaczenie i czego będą poszukiwać użytkownicy w sieci. Dlatego tak ważne jest stale dostosowywanie reklam pod kątem słów kluczowych i promowanego asortymentu. Aby mieć pewność, że kampania jest prowadzona skutecznie, warto zainwestować w odpowiedniego specjalistę od Google Ads. Profesjonalna obsługa Google Ads będzie gwarancją odpowiedniego prowadzenia kampanii i zwiększy nasze szanse na zwrot z reklam.

Podsumowanie

Google Ads to bardzo elastyczne narzędzie do promocji internetowej, szczególnie polecane stronom, które mają niskie wyniki organiczne w wyszukiwarce lub są nowe. Jak każdy wydatek na działania promocyjne, również tu należy traktować go jako inwestycję. Podstawą analizy powinien być parametr ROI, czyli wskaźnik zwrotu z inwestycji. Jeśli po zaprojektowaniu i opłaceniu pierwszych aktywności Google Ads wyniki nie będą satysfakcjonujące, warto przetestować zmianę słów kluczowych, formatu albo grup docelowych, gdyż mogą one przynieść trudne do oszacowania zyski.