Jak sprzedawać produkty zdjęciem?

Jak sprzedawać produkty zdjęciem? Zainteresowani klienci często zwracają uwagę na to, jak dany produkt wygląda. Dlatego tak ważne jest, by produkty przedstawiać na odpowiednio zrobionych fotografiach. Jak zrobić dobre zdjęcie produktowe?

  1. Fotografia produktowa – dlaczego warto zlecić ją specjalistom?
  2. Jakie studio fotograficzne wybrać?
  3. Dla kogo fotografia produktowa?

Jeśli nigdy nie zajmowałeś się fotografią produktową, warto zadanie to zlecić specjalistom. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że fachowiec, jakim niewątpliwie jest fotograf produktowy, w odpowiedni sposób ukaże Twoje produkty na zdjęciach. Jakie studio fotograficzne wybrać?

Fotografia produktowa – dlaczego warto zlecić ją specjalistom?

Bez względu na to, czy interesuje Cię fotografia odzieży, czy innych produktów, w każdym przypadku warto nawiązać współpracę ze studiem fotograficznym. Szczególnie jeśli sam nigdy nie robiłeś zdjęć produktowych i nie wiesz, w jaki sposób najlepiej ukazać sprzedawane przez Ciebie produkty. Sama usługa nie zawsze należy do najtańszego rozwiązania, ale warto!

Odpowiedni fotograf produktowy to specjalista, który zajmuje się między innymi wykonywaniem zdjęć odzieży, obuwia oraz różnego rodzaju produktów. W przypadku zdjęć dla branży fashion e-commerce tworzy się zdjęcia zarówno z modelami, jak i tak zwane zdjęcia typu duch. Te ostatnie to fotografie, które przedstawiają tylko i wyłącznie odzież lub obuwie bez modela czy modelki. Jak to możliwe? Dobre studio fotograficzne dysponuje przede wszystkim odpowiednim wyposażeniem, a fotografowie umiejętnościami. Wysokiej jakości manekinom zakłada się ubrania, które należy sfotografować, a następnie w postprodukcji się go usuwa razem z tłem. Kolejnym etapem retuszu jest oczywiście poprawienie kolorów, ostrości oraz różnych, minimalnych wad, jakie mogły pojawić się w trakcie robienia zdjęcia – na przykład zagnieceń.

Jakie studio fotograficzne wybrać?

Zarówno w branży modowej, jak i każdej innej, ważne jest, by zdjęcia w sklepie i na mediach społecznościowych były spójne. Z tego powodu fotografia produktowa jest wykonywana z reguły przez jedno studio fotograficzne. Dzięki temu klient ma pewność, że wszystkie zdjęcia – zarówno te pierwsze, jak i kolejne, które wykonuje się, gdy oferta zostaje rozbudowana, będą ze sobą spójne.

Współpraca ze studiem to także gwarancja profesjonalnego przedstawienia produktów. Każdy doświadczony fotograf produktowy przedstawi nasze produkty w taki sposób, by były jak najbardziej atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Ważne jest także, by wybierać takie studia, które zapewniają wysokiej jakości fotografie. Dzięki temu produkty na nich będą prezentowały się doskonale, bez względu na to, na jakim nośniku będą przeglądane.

Dla kogo fotografia produktowa?

Pracujesz w branży związanej z e-commerce? Prowadzisz sklep internetowy, sprzedajesz na marketplace czy popularnych portalach aukcyjnych. To właśnie są miejsca, gdzie wykorzystuje się tak zwane packshoty, czyli fotografię produktową. Zdjęcia tego rodzaju znajdą zastosowanie także na banerach, w katalogach, ulotkach oraz prasie. Jest wiele miejsc, gdzie pokazuje się własne produkty. Aby mieć gwarancję, że nasza oferta będzie się sprzedawać, warto przedstawiać ją na profesjonalnych, wyraźnych i po prostu estetycznych fotografiach. Nie zwlekaj i już dziś zgłoś się do fotografa produktowego!

Jeżeli będziesz pamiętał o zlecaniu dobrych fotografii produktowych, na pewno uda ci się zwiększyć sprzedaż w sklepach internetowych, gdzie od odpowiednich ujęć produktu zależy naprawdę wiele. Nie należy więc oszczędzać na fotografii produktowej, zwłaszcza że podczas jednej sesji fotograficznej można wykonać wiele zdjęć.