Jak wrócić do pełni zdrowia po infekcji?

Okres zimowo-wiosenny jest często bogaty w różnego rodzaju przeziębienia i infekcje. Chorują głównie dzieci, które zarażają swoich rodziców oraz dziadków. Przebyta choroba często wiąże się z osłabieniem całego układu pokarmowego i zmęczeniem. Czy warto przyjmować wtedy suplementy diety? Jak chronić się przed kolejną infekcją?

Suplementy, które pomogą unormować stan zdrowia

Kiedy kończymy przyjmować leki, które przepisał nam lekarz, często nadal uskarżamy się na niewielki katar, jesteśmy osłabieni i nic nam się nie chce. Jest to czas, kiedy warto pomyśleć o suplementacji organizmu. Lekarze zalecają przyjmowanie witaminy C, ale również witaminy D3, która ma ogromne znaczenie dla reakcji obronnych organizmu. Kiedy jest zimno, wszyscy cierpimy na jej niedobór. Witaminę tę należy przyjmować wraz z tłuszczami, najlepiej w trakcie posiłku, aby miała możliwość się w nich rozpuścić i zostać przyswojona przez nasz organizm.

Wiele mówi się o beta glukanach, które również stanowią cenne źródło odporności w organizmie. Można je znaleźć w takich suplementach jak ImmunoStrong, Immunotrofina, czy Zatoxin. Ten ostatni wspiera również funkcjonowanie zatok i całego układu oddechowego poprzez nawilżanie błon śluzowych. W szczególności osoby cierpiące na nawracające infekcje powinny rozważyć przyjmowanie tabletek przez kilka tygodni, aby wzmocnić swoje zatoki i pozbyć się pozostałości kataru. Wskazane jest również systematyczne płukanie zatok, dzięki któremu można pozbyć się pyłków i innych drobinek wywołujących podrażnienie.

Dieta, która wspiera odporność

Często infekcje bakteryjne kończą się koniecznością przyjmowania antybiotyków. W takiej sytuacji zaleca się bezwzględne przyjmowanie probiotyków, nawet do miesiąca po antybiotykoterapii. Trzeba pamiętać o tym, że naturalne probiotyki znajdziemy też w kiszonej kapuście, ogórkach kiszonych, czy kefirze. Bardzo ważne jest, aby zadbać o prawidłową pracę jelit, ponieważ to z nich organizm czerpie odporność.

Dieta powinna być bogata w naturalne i ekologiczne składniki. Należy unikać żywności przetworzonej. Warto stosować jak najwięcej warzyw i owoców – najlepiej świeżych, ale trzeba unikać nowalijek, ponieważ często można w nich znaleźć więcej sztucznych nawozów, niż witamin. Odporność można wspierać też spożywając spore ilości czosnku i cebuli, które uznawane są za naturalne antybiotyki. Dodatkowo, dieta powinna być urozmaicona o cenne kwasy Omega, które znajdują się przede wszystkim w tłustych rybach morskich, ale również olejach roślinnych wysokiej jakości.

Ruch na świeżym powietrzu każdego dnia

Nawet przy stosunkowo brzydkiej pogodzie powinniśmy wychodzić na zewnątrz i ruszać się. Wystarczy pół godziny spaceru codziennie, aby znacznie podnieść poziom swojej odporności. Osoby, które unikają takich wyjść i siedzą w domu są często narażone na infekcje, kiedy tylko nieodpowiednio się ubiorą lub nadmiernie spocą.