Merchandiser – na czym polega jego praca?

merchandiser-praca

Skuteczna sprzedaż produktów zależy nie tylko od ich jakości, lecz także od właściwej prezentacji w sklepie. Techniki ekspozycji towaru to rozległa dziedzina wiedzy handlowej, która wchodzi w zakres obowiązków wyspecjalizowanych fachowców. Chociaż wielu z nich działa w ukryciu, efekty ich działań są wyraźnie widoczne w wynikach sprzedażowych. Opowiedzmy zatem, na czym polega praca merchandiserów i dlaczego pełnią oni tak ważną rolę w procesie sprzedaży.

Kim jest merchandiser?

Merchandising wchodzi w zakres pojęcia marketingu, określając sposób ekspozycji towarów na półce sklepowej oraz aranżację otoczenia w taki sposób, aby skutecznie stymulować klientów do dokonywania zakupów. Merchandiser jest zatem osobą specjalizującą się w projektowaniu i implementowaniu rozmaitych technik, które pomogą zwiększyć dochody przedsiębiorstwa handlowego. Stworzenie ekspozycji sklepowej od podstaw to niełatwe zadanie. Wymaga gruntownej wiedzy z zakresu technik marketingowych, znajomości wniosków płynących z analizy zachowań konsumentów, a także kreatywności i zdolności przewidywania reakcji klientów. Praca merchandisera polega na takim ustawieniu produktów, aby klienci wrzucali do koszyka te towary, na których sprzedaży najbardziej zależy danemu sklepowi. Powszechną praktyką merchandisingu staje się umieszczanie najtańszych przedmiotów na najniższych półkach. Najlepiej sprzedają się produkty znajdujące się na wysokości oczu osób odwiedzających sklep. Jest to zatem doskonała lokalizacja dla towarów z wysoką marżą, mających znaczny wpływ na stan finansów sklepu. Merchandiser musi dokonywać regularnych kontroli stanu towarów wystawionych do sprzedaży. Ewentualne braki należy natychmiast uzupełnić. Puste półki sklepowe wywołują negatywne skojarzenia i sprawiają, że klienci rezygnują z zakupów. Do obowiązków merchandisera należy również stworzenie odpowiedniego nastroju w sklepie. Spokojna muzyka z głośników przeplatana informacjami o promocjach, stoiska umożliwiające skosztowanie różnych produktów spożywczych, umieszczenie produktów pierwszej potrzeby przy kasach (od których trudno odwrócić wzrok podczas oczekiwania w kolejce), emitowanie intensywnego zapachu kawy lub świeżego pieczywa – to wszystko pobudza zmysły i nakłania do zwiększenia konsumpcji. Mając na uwadze mnogość zadań, jakie wykonuje merchandiser praca tego specjalisty bardzo mocno wpływa na wyniki sprzedażowe. Merchandiser jest ważnym ogniwem łączącym rozwój biznesowy sklepu z potrzebami i przyzwyczajeniami klientów.

Merchandiser prace w ramach wsparcia sprzedaży

Skorzystanie z pomocy profesjonalistów to ważna decyzja biznesowa, która pomoże w stworzeniu skutecznej strategii sprzedaży i regularnej kontroli jej wdrażania w danym przedsiębiorstwie. Wśród usług, jakie proponuje profesjonalny merchandiser praca terenowa staje się kluczowym aspektem jego działania. Najbardziej efektywnym sposobem realizacji założeń merchandisingu jest outsourcing zadań do firmy zewnętrznej, specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu skutecznego marketingu. Wsparcie sprzedaży to wieloletnia domena firmy MerService, mogącej się pochwalić spektakularnymi sukcesami w zwiększaniu dochodów dla przedsiębiorstw z terenu całej Polski. Szczegółowy opis oferty znajduje się pod linkiem merservice.pl, będącej kompleksowym serwisem wspierającym sprzedaż w różnych sektorach gospodarki.