Piłka lekarska – rodzaje (wall ball, slam ball, ze skóry, gumowa, z uchwytami)

pilka-lekarska

Wraz ze zbliżającym się latem, wielu ludzi zaczyna zastanawiać się, czy ze względu na to, jak się prezentują bez płaszcza, nie warto zacząć ćwiczyć. Dzięki temu, że wyposażymy się w piłkę lekarską będziemy mogli bez problemu pozbyć się zbędnego tłuszczu, o czym marzy każdy.

Piłka lekarska – jaki rodzaj warto kupić?

Ze względu na ogromny wybór piłek lekarskich na rynku, nie każdy musi wiedzieć, która piłka lekarska jest odpowiednia dla niego. Bardzo ważne jest, żeby przy wyborze piłki brać pod uwagę to, do czego chcemy ją wykorzystywać. Możemy w wypadku piłek lekarskich wyróżnić kilka rodzajów:

  • Wall ball – trening z tego typu piłkami jest wykorzystywany w wielu rodzajach ćwiczeń (bardzo często wykorzystywane w crossficie). Dzięki temu jak te piłki są tworzone pobudzają one do działania wszystkie partie mięśni i wspomaga naszą dynamikę, dbając przy tym o równomierny rozwój ciała.
  • Slam ball – ten rodzaj piłki w przeciwieństwie do piłki lekarskiej, jest grubszy i elastyczniejszy. Możemy taką piłkę wykorzystywać bez problemu do ćwiczeń wszystkich partii mięśni. Dzięki swojej konstrukcji, piłka ta jest bardzo wytrzymała.
  • Piłki lekarskie ze skóry – ich zaletą jest to, że nie są one za bardzo śliskie, dzięki czemu wygodnie się je łapie. Warto tutaj jeszcze znaczyć, że są one bardzo wytrzymałe.
  • Piłka lekarska gumowa – standardowy egzemplarz idealny do tego, żeby zacząć.
  • Piłka lekarska z uchwytami – dzięki takiej piłce będziemy mogli poszerzyć nasz zakres ćwiczeń o wiele nowych aktywności.

Każda z tych piłek jest dobra dla konkretnego wypadku. Jeśli jesteśmy już bardziej zaprawionymi osobami w ćwiczeniach, to lepszym wyborem będzie piłka z uchwytami, ponieważ będziemy mogli wykonywać więcej ćwiczeń. Jednak jeśli dopiero zaczynamy, to najlepszą opcją są wersje standardowe, ponieważ będziemy się mogli spokojnie na nich wszystkiego nauczyć.

Na zwracać uwagę podczas zakupu piłki lekarskiej?

Po pierwsze nie rzucajmy się od razu na głęboką wodę. Pamiętajmy, że piłki powyżej 3kg są już przeznaczone dla osób, które miały wcześniej styczność z treningami. Korzystanie ze zbyt ciężkiej piłki lekarskiej podczas ćwiczeń może skutkować tym, że nabawimy się kontuzji, co może być dla nas bardzo demotywujące, jeśli dopiero zaczynamy ćwiczyć. Dobierając wagę piłki, bierzmy zawsze pod uwagę też to, ile sami ważymy. Jeśli nie spędzamy dużej ilości czasu na siłowni, to raczej nie będą nam potrzebne piłki powyżej 10kg, nawet jeśli już długo ćwiczymy.