Skuteczne techniki zamykania sprzedaży

Jako dyrektor ds. Sprzedaży musisz pracować w dzień iw nocy, obsługując klientów i oferować im rozwiązania. Jeśli jednak nie jesteś w stanie skutecznie zamknąć sprzedaży, Twoja kariera jest utrata. Zamykanie sprzedaży to umiejętność, która przychodzi naturalnie większości ludzi; jednak niektórzy sprzedawcy muszą doskonalić swoje umiejętności zamykania sprzedaży, ucząc się pewnych technik, które mogą pomóc im osiągnąć sukces w sprzedaży. Oto kilka technik zamykania sprzedaży na naszym radarach, które mogą doprowadzić cię do szczytu kariery jako profesjonalny dyrektor handlowy. Czytaj dalej, aby się dowiedzieć!

Podkreśl wykonalność swojego produktu zgodnie z preferencjami klienta.

Jest to wypróbowana i przetestowana metoda, w której musisz stworzyć różowy obraz z udziałem klienta i przedstawić mu go w taki sposób, aby był przekonany, że Twój produkt lub usługa może przynieść pozytywne korzyści jego życie. W tym celu musisz zebrać sporo informacji o swoich klientach, takich jak ich zwyczaje i preferencje, i dopasować ich do różnych aspektów produktu lub usługi oraz przekonać klienta, że ​​wdrożenie produktu lub usługi może pomóc im zaspokoić ich potrzeby prawidłowo.

Technika zamykania sprzedaży Columbo

Columbo był bohaterem jednego ze słynnych programów telewizyjnych. Był także profesjonalnym trenerem sprzedaży. Jest ten sławny jeden jego liniowiec, który doprowadził do dużej sprzedaży w historii świata. To, co robił, to kiedy jego podejrzani myśleli, że skończył z nimi rozmawiać, skręcił i odszedł. Właśnie w chwili, gdy podejrzani odetchnęli z ulgą, ponownie zwrócił się do nich i wykrzyknął: „Jeszcze jedna rzecz!”

Kiedy skończysz z ofertą sprzedaży i klient będzie gotowy odejść, możesz skorzystać ze słynnej linii Columbo wraz z najbardziej urzekającą częścią oferty sprzedaży.

Doceń opinię swojego klienta.

Jeśli zdarzy ci się dodać wyrażenie „Twoim zdaniem …” dla pytania postawionego przez klienta w przypadku sprzeciwu, to z pewnością złagodzi jego odpowiedź. Jeśli zapytasz: „Twoim zdaniem ten produkt może pomóc w rozwiązaniu problemu?” Nawet jeśli klient odpowie „Nie”, to tylko jego opinia, a nie fakt. Następnie możesz przystąpić do rozwiązania jego problemu. Ta metoda pozwala uniknąć niepożądanych niespodzianek w momencie zamykania procesu sprzedaży.

Tworzenie poczucia pilności

Wiele razy widać, że nawet jeśli twój produkt lub usługa wydaje się idealnie pasować do potrzeb klienta, nie oznacza to, że proces sprzedaży prawdopodobnie się zakończy. Jest to natura ludzka, dzięki której ludzie mają tendencję do zostawiania rzeczy, które trzeba zdjąć w innym dniu. Dlatego, aby uniknąć tego rodzaju problemów, sugeruje się stworzenie poczucia pilności. W tym celu należy upewnić się, że warunki i ceny są tworzone zgodnie z wrażliwością czasową, aby mogły funkcjonować zgodnie ze sprzedażą. Na przykład specjalna zniżka może być ważna dla pierwszych 10 klientów lub bonusów, a zniżki mogą być oferowane tylko tym klientom, którzy dokonają zakupu tego samego dnia.

Technika zamykania próbnego

Jest to jedna z najpopularniejszych technik zamykania sprzedaży, za którą podążają specjaliści ds. Sprzedaży. Możesz zadawać pytania jak poniżej:
„Czy chcesz podpisać umowę, jeśli uda nam się rozwiązać ten problem do dziś wieczorem?”
„Czy wszystko, o czym rozmawialiśmy, wydaje się wystarczająco wykonalne, aby rozwiązać twoje problemy?”
Takie zdania można wykorzystać do sprawdzenia, czy można rozwiązać problemy kupującego, czy nie. Jeśli kupujący nie ma żadnych zastrzeżeń, jest to zielony sygnał, aby przyspieszyć sprzedaż.

Technika bezpośredniego zamykania

Odnosi się to do bezpośredniego odwołania do klienta z prośbą o dokonanie zakupu. Tę metodę należy stosować tylko wtedy, gdy masz pewność, że potencjalny klient jest gotowy na zakup produktu lub usługi. Możesz także skorzystać z tej metody, jeśli masz już serdeczne relacje z potencjalnym klientem. Jednak zaleca się, aby zwracając się bezpośrednio do klienta w taki sposób, należy zachować szczególną ostrożność, ponieważ potencjalny klient może źle zrozumieć twoje zaufanie i możesz być postrzegany jako silny dyrektor sprzedaży.

Zaufaj swojemu klientowi

Jako specjalista ds. Sprzedaży, powinieneś być w stanie sprawić, by klient czuł się pewnie. Jeśli sprzedajesz stroje, możesz powiedzieć swojemu następcy: „Uwierz mi, na pewno dostaniesz wiele komplementów w tej sukience. Umieść swoje zdjęcia na naszej stronie na Facebooku. ” To uczciwe i proste podejście sprawi, że Twoi klienci będą pewni siebie i przekonają ich do zakupu Twojego produktu.

Zaoferuj im wersję próbną

Jako specjalista ds. Sprzedaży, jeśli zaoferujesz swoim klientom bezpłatny okres próbny, istnieje większe prawdopodobieństwo, że kupią Twój produkt lub usługę. Takie techniki zamykania sprzedaży mają wysoki wskaźnik zamknięcia. Specjaliści ds. Sprzedaży, którzy decydują się na zaoferowanie swoim klientom próbnych produktów, mają większe szanse na przekształcenie potencjalnych klientów w klientów. Na przykład oferowanie jazdy próbnej klientom, którzy nie mogą się doczekać zakupu samochodu, daje im praktyczne doświadczenie w korzystaniu z samochodu i nie może się doczekać jego posiadania. Podobnie nowo otwarty salon może zaoferować klientom darmowy zabieg na twarz, a firma spożywcza może zaoferować darmowego burgera każdemu klientowi w pierwszym dniu otwarcia. Te działania pomagają zwiększyć popularność twoich produktów i usług.

Ostry kąt zamknięcia

Ta metoda zamknięcia sprzedaży wymaga dobrej uwagi. Na wypadek, gdyby Twój potencjalny klient poprosił Cię o koncesję, czy to pod względem ceny, opłat za dostawę czy niektórych dodatkowych funkcji, możesz udzielić szybkiej odpowiedzi, zadając pytanie: „Jeśli spełnię twoją prośbę, możesz podpisać zamówienie już dziś ? To pytanie jest ważne, ponieważ jeśli zamkniesz sprzedaż, nie zgadzając się z wymaganiami klienta, są szanse, że on lub ona będzie nadal prosić o takie ulgi w przyszłości.

Dzienna metoda zamykania kosztów

Możesz wybrać tę technikę zamykania sprzedaży, jeśli bierzesz udział w sprzedaży drogiego produktu. Aby zminimalizować wpływ ceny na potencjalnego klienta, możesz dążyć do prezentacji produktu w formie dziennego kosztu. Na przykład możesz powiedzieć: „Umowa kosztuje 1 USD dziennie, aby zapewnić ci spokój”, lub „Możesz zdecydować się na cotygodniową zaliczkę w wysokości 5 USD na wypadek, gdybyś chciał powstrzymać się od zapłaty całej kwoty w wysokości jeden raz.” Dzięki temu, że Twój produkt będzie przyjazny dla kupujących, Twoi potencjalni klienci z pewnością będą spokojni, jeśli chodzi o płacenie ceny drogiego produktu. Zwiększa to szanse na zwiększenie sprzedaży Twojego produktu i usług.