Jeśli fałszywy ruch jest najczęściej odpowiedzialny za ból szyi, istnieją inne wyzwalacze. Ich znajomość pomaga zapobiegać wystąpieniu. sztywny kark. Większość tych przykurczów mięśniowych ustępuje samoistnie w ciągu dwóch lub trzech dni.

Szyja składa się z 85 mięśni, z których najbardziej znanymi są trapez . Wspierają głowę i łączą się z biustem. Na duże zapotrzebowanie są tym bardziej narażeni na przykurcze.

Zmęczony mięsień, mięsień zagrożony przykurczem

„Musiałeś przeziębić się na szyi”. »Klasyczna diagnoza, którą przynoszą ci bliscy, gdy wstajesz z łóżka, szyja jest skręcona, głowa pochylona w kierunku ramienia, niezdolna do wyprostowania go bez silnego bólu. Jednak zimno nie jest jedynym czynnikiem odpowiedzialnym, ale raczej czynnikiem wyzwalającym, takim jak brak snu , nadmierny wysiłek fizyczny , stres , a nawet tytoń. Ponieważ osłabiają mięśnie i zachęcają do fałszywych ruchów.

Jeśli zimno ponosi część odpowiedzialności, jest to pośrednie. Ponieważ zimny mięsień źle reaguje (sportowcy dobrze o tym wiedzą, którzy rozgrzewają się przed ćwiczeniami ). Jeśli szyja zostanie poddana stresowi w chłodnej atmosferze, ryzykujesz awarię. Stąd zainteresowanie noszeniem szalika podczas pracy na zewnątrz.

Jeśli chodzi o tytoń , działa w inny sposób na mięsień: zmniejsza jego natlenienie, skurcz mięśni jest mniej dobry, a kontrola ruchu bardziej problematyczna.

Zła pozycja w pracy

Kręcz szyi jest również często wywoływany z powodu złej pozycji roboczej, która będzie stresować określone grupy mięśni. Klasycznym przykładem jest osoba, która pracuje nitowana do swojego komputera, szyja jest pochylona do przodu, co powoduje trwałe napięcie jego tylnych mięśni. Opony te, a jednocześnie następuje szybsze zwyrodnienie ścięgien , kręgów, więzadeł i krążków, które tworzą strukturę szyi. Jeśli osoba pochyli się lub odwróci w poszukiwaniu pliku, chwyć ciężki przedmiot, a ruch jest nieco brutalny, może pojawić się sztywny kark .

Właściwa pozycja przed komputerem : nie pracuj z szyją pochyloną do przodu, aby spojrzeć na ekran, ale raczej spuść wzrok.

Powtarzalny ruch

Powtarzające się ruchy mogą powodować kręcz szyi. Przykładem ryzykownego gestu jest kasjerka sklepu spożywczego, która spędza cały dzień na pobieraniu produktów z jednej strony walizki i przenoszeniu ich na drugą. Ten ruch łączący wysiłek (przenoszenie ciężaru) i skręcanie jest szczególnie zły.

Jeśli chodzi o początkującego malarza, który atakuje sufit, a następnie okazuje się, że nie jest w stanie poruszyć głową, jest to świetny klasyk. Nie ma to jak pozostawanie godzinami z przeprostem szyi, aby cierpieć następnego dnia. „Kiedy musisz malować nad głową , używaj wałków z długimi uchwytami i pamiętaj, aby malować jak najwięcej na poziomie oczu” – radzi profesor Le Huec. Innymi słowy, wspinaj się po drabinie zamiast podnosić rękę jak najwyżej, odrzucając głowę do tyłu.

Ostatni punkt, którego należy unikać: nosić duży ładunek na ramieniu . Szyja jest następnie zgięta i lekko skręcona, ramię opuszcza się, mięśnie są zabandażowane: idealna pozycja do zranienia szyi.

Choroba zwyrodnieniowa stawów, uraz lub problem z zębami z uporczywą sztywnością szyi

Zwykły kręcz szyi leczy się sam po kilku dniach. Najlepszym sposobem na usunięcie go jest uspokojenie uszkodzonego mięśnia. Noszenie kołnierza szyjnego jest korzystne, ponieważ zmusza głowę do góry i utrzymuje ciepło szyi. Wszelkie źródła ciepła (suszarka do włosów, ręcznik owinięty wokół szyi, delikatny masaż ręczny, plaster lub żel grzewczy itp.) są mile widziane.

Jeśli kręcz szyi trwa dłużej lub powtarza się, będziesz musiał przejść bardziej szczegółowe badania (radiologia, MRI itp.) W celu znalezienia przyczyny organicznej, na przykład choroby zwyrodnieniowej szyjki macicy , następstw urazu ( bóle kręgosłupa ), lub problem z zębami (złe zamknięcie, infekcja) lub problem z oczami (jeśli złe widzenie powoduje lepsze przechylenie głowy).

Zapobiegaj przykurczom mięśni szyi

Kilka środków ostrożności może pomóc uniknąć kręczu szyi lub opóźnić jego wystąpienie:

  • Wybierz dobre łóżko . Wiele kręczu szyi jest spowodowanych nieodpowiednią pościelą (zbyt miękkie lub zbyt twarde łóżko, nieporęczne poduszki). Istnieją wstępnie ukształtowane poduszki, które zapewniają dobre trzymanie głowy w nocy.
  • Wzmocnij i zmiękcz szyję: delikatne ruchy obrotu i nachylenia.
  • Preferuj pokarmy bogate w magnez . Niedobór magnezu sprzyja przykurczom.