Zanim rozpoczniecie przeprowadzkę firmy, dokładnie zaplanujcie cały proces. Podczas przenoszenia mienia firmy sporo rzeczy ginie czy ulega zniszczeniu. W większości przypadków można tego uniknąć, odpowiednio przygotowując się do tego wyzwania. Warto mieć opracowany plan działania, który pozwoli zapanować nad chaosem i usprawni przebieg pakowania, demontażu sprzętu i mebli, transportu, rozładunku oraz urządzania nowych wnętrz.
Akcesoria niezbędne do pakowania
Kartony i taśma klejąca to absolutna podstawa, jeśli chodzi o przygotowanie do przeprowadzek firm. Warto zadbać o odpowiednią ilość pudeł oraz ich zróżnicowane formaty. Delikatne przedmioty pozwolą nam zabezpieczyć materiały takie jak: folia bąbelkowa, zgnieciony w kule szary papier czy gazety. Dodatkowo przyda się stretch czy wypełniacze do paczek, które ułatwią pakowanie przedmiotów o niestandardowych kształtach. Warto mieć też pisaki i naklejki, aby opisać zawartość poszczególnych paczek oraz ich miejsce przeznaczenia.
Porządki przy przeprowadzce firmy
Przeprowadzka firmy to dobra okazja, żeby posprzątać i posegregować dobytek. Przygotowując się do pakowania, warto przejrzeć wyposażenie biura, pozbyć się niepotrzebnych przedmiotów i uporządkować dokumentację. Często okazuje się, że część sprzętów, które znajdują się na firmowych półkach, niepotrzebnie tam zalega, bo już dawno mogłoby zostać usunięte. Wadliwy i przestarzały sprzęt elektroniczny, zniszczone umeblowanie oraz powstałą przy porządkowaniu makulaturę, można przeznaczyć do utylizacji. Wykonanie tych czynności oszczędzi nam pakowania i dźwigania dodatkowych paczek podczas przeprowadzki.
Jak spakować mienie firmy?
Sposób pakowania ma ogromne znaczenie dla przebiegu całej przeprowadzki. Przede wszystkim może zaważyć o tym, czy mienie firmy zostanie dowiezione na miejsce w całości. Meble i sprzęt elektroniczny warto owinąć stretchem, aby się nie obiły i nie porysowały. Lustra zabezpieczamy dodatkowo folią bąbelkową i tekturą falistą. Sprzęt złożony z kilku elementów należy rozkręcić i osobno zabezpieczyć każdy element. Warto też dokonać podziału zadań i zdecydować, kto odpowie za demontaż, a kto za pakowanie konkretnych przedmiotów. Rzeczy osobiste znajdujące się przy stanowiskach pracy zwykle pakują pracownicy. W przypadku przenoszenia archiwum i zbiorów dokumentacji zdania są podzielone. Część firm woli zająć się tym we własnym zakresie, a inne decydują się na pomoc wyspecjalizowanych firm.
Logistyka związana z przenoszeniem ton dokumentacji jest ogromnym wyzwaniem i niektórzy po prostu wolą je powierzyć specjalistom, którzy mają już wypracowane skuteczne metody pakowania, a później transportu. Są też takie firmy jak nasza, które mogą się zająć całym procesem przeprowadzki albo podzielić się praktycznymi poradami. Z takich usług korzystają też przedsiębiorstwa, którym zależy na profesjonalnym transporcie wartościowych elementów wyposażenia firmowego, takich jak np. obrazy, maszyny i sprzęt elektroniczny — wyjaśnia specjalista ds. obsługi klienta z firmy Global Service z Gdańska.
Warto dowidzieć się, czy firma organizująca przeprowadzki posiada polisę ubezpieczeniową na swoje usługi. Dzięki niej możliwe będzie pokrycie kosztów ewentualnych strat, powstałych w trakcie transportu.
Wynajem środków transportu
Jeśli zdecydujecie się na samodzielne zorganizowanie przeprowadzki, pamiętajcie o wynajęciu tragarzy oraz pojazdów do przewozu wyposażenia firmy. Najlepiej nie czekać z tym na ostatnią chwilę i zarezerwować usługę z odpowiednim wyprzedzeniem.
Powyższe porady powinny pomoc w bezpiecznym i sprawnym przeniesieniu dobytku Waszej firmy do nowej siedziby, bez względu na to, czy przeprowadzka odbywa się w obrębie jednego miasta, czy kilku krajów.